torsdag 24 februari 2011

Morgonstund har guld i mun

Trots att solen har tittat fram så stannar jag & Lo nog hemma idag. Bara tar det lugnt liksom. Jag är ändå så fruktansvärt trött, och i morse kom jag knappt upp ur sängen. Inte förrens 2 timmar efter väckarklockan hade ringt steg vi upp. Lo hade då legat vaken bredvid mig hela tiden, bara varit nöjd och belåten. Men ja till sist så blev hon uttråkad och började vända sig mot mig och peta lite i mitt ansikte. Hon måste verkligen tro jag är den tröttaste mamman som finns, vilket nog är sant. Just denna vecka i alla fall. Det går ju i perioder faktiskt, den här tröttheten som kommer som ett brev levererat på posten varje gång Lo är inne i någon tillväxt spurt/utvecklingsfas.


Denna Torsdagsmorgon har i alla fall varit mycket mysig. Som vanligt. Älskar våra morgonstunder tillsammans. Vi sitter alltid uppkurrade i ena soffhörnet. Och meddans jag dricker morgonkaffe och äter min frukost så läser jag samtidigt för Lo. Läser alltid för henne på morgonen. Brukar bli minst 2 böcker med mycket text innan hon tröttnar.


Nej nu måste jag ta Lo som börjar bli sur. Håller på att kokar lite potatisar som jag ska göra till potatismos alldeles strax. Lo får potatismos till lunch samt eventuellt lite banan elr päron till efterätt.






Tidigare i morse ♥
..och ja Lo somnade i min famn en stund

0 kommentarer:

Skicka en kommentar