måndag 17 januari 2011

Öppna Förskolan & Lång promenad

Gud vad skönt det är med en riktigt lång promenad i rask takt. Länge sen jag orkade gå så fort och så länge, har ju både varit gravid och sen har det ju varit Vinter och halka. Super skönt att nästan all snö har smällt bort på trottoarer och vägar liksom. Lättare att gå snabbt utan oro över att halka med barnvagnen och allt. Så ja, idag ringde jag spontant min granne Paóla och tog en långpromenad med henne & hennes 3 ½ månaders son León. Gick först dock förbi Öppna Förskolan här i närheten (samma hus där jag förut gick till Mvc) och drack lite te och åt mellanmål. Lo och León fick se en massa andra bebisar, och Lo satt för första gången själv i en barnstol. Min stora tjej! Efter Öppna Förskolan hade stängt (som vi missade då vi satt i amningsrummet haha) där vid 15:30 så gick vi en lång promenad. Vi gick i si sådär 3 timmar, i rask takt. Och när vi sen skildes åt så kände vi båda två att vi kommer ha rejäl träningsvärk i morgon. I alla fall, mer promenader nu när det inte är så värst halt ute! Får ju passa på för man vet aldrig om det kommer mer snö och is igen liksom. Nej nu ska jag ta Lo och pappa Jonathan ska göra middag, i morgon är faktiskt han ledig från jobbet (har jobbat natt förra veckan så därför) och vi ska faktiskt på Föräldra Gruppen tillsammans för första gången (har själv varit där 1 gång), ska bli jätte kul! Ha en trevlig kväll allesammans!




Lo satt i en barnstol för första gången!
Paola & León


0 kommentarer:

Skicka en kommentar