onsdag 29 december 2010

Vad gör ni om kvällarna?

Själv så har jag vikit ton med tvätt, kopplat in nya hemtelefonen, rensat bland Lo's leksaker och rullat ut Yoga mattan. Så kollar jag på klockan och inser till min stora förvåning att den faktiskt är mer än 23.00, snarare 00.00. Vart har tiden tagit vägen? Minns knappt dagen som passerat, den har bara susat förbi. Trött har jag blivit dock, tror all julfirande sög musten ur mig. Idag har dock inget speciellt hänt, men jag trodde att vi, jag och Lo skulle komma iväg upp till Vällinby och kolla in mellandags rean och kanske fynda ett par nya jeans till mig samt en julklapp till Elliot (min bästa väns son) liksom. Men tji fick jag då banken hann stänga innan jag kommit utanför ytterdörren. Och jag som väntade in till det sista, till att Lo skulle vara som tröttas. Lo har svårt att sova i barnvagnen nuförtiden, hon vaknar på direkten om det blir plan yta eller om barnvagnen stannar till. Vilket är sjukt stressande för mig då jag springer omkring som en dåre för att barnvagnen alltid ska vara i rullning, och helst ska det ju som sagt guppa lite också. Inte är det värst avkopplade liksom. I alla fall, upp till Vällingby kom vi idag, trots att banken var stängd så bestämde jag mig för att åka upp dit med bussen, bara för att få i mig lite gott och välbehövligt kaffe (då kaffet från vår kaffebryggare sista tiden smakat..cigaretter!) och se lite människor. Hann precis köpa mig en soya latte to go innan Lo vaknade upp. Sen klev man på bussen snabbt som tusan och åkte hem igen. Hällde bokstavligen ner kaffet och knasig som jag är så stoppade jag återigen kaffemuggen i min jackficka hah! Väl hemma så började jag stressstäda och tvingade sedan ner pojkvännen i tvättstugan (har ju tvätt & tork maskin här hemma men det tar alltid längre tid än vad det ska göra..) för att tvätta 4 maskiner tvätt (vart kommer all denna tvätt ifrån egentligen?!) och bädda rent i sängarna. Senare när all tvätt var klar och det var dags att vika så satte jag mig i soffan och satte på tvn för att underhålla mig undertiden, men vad hände, jo tvn gick typ sönder (gör konstiga ljud, har gjort så en tid nu men senaste dagarna har det blivit mycket värre), så nu har vi ingen tv som funkar. Jävla elektronik grejs, varför ska det alltid krångla!? Well, kanske klarar vi oss utan tv i några månader? Ser ju knappt på tv längre, vilket jag vill undvika när jag är med Lo. Dock är det ju så otroligt skönt att bara slökolla någon gång när jag ammar henne eller på kvällen en stund för att varva ner till någon bra film. Men har upptäckt att radion är en ganska okej grej, det spelas en hel del nya låtar som jag aldrig hört (hänger inte med längre haha) liksom. Nej nu ska jag avsluta detta blogginlägg och dricka upp mitt te för att sedan ta en varmdusch innan jag hoppar i säng. God Natt, Sweet Dreams!






Nya hemtelefonen som vi fick i julklapp utav min mamma.
Röd & härlig i färgen!
Titta, satte 2 av Lo's små gosedjur i "buren"
Ur sött om ni frågar mig
Yoga mattan..
Kom på en sak.
Denna fina låda kan man
ju förvara alla Lo's leksaker i.
Ja tills vidare i alla fall ;)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar