måndag 29 november 2010

Spontan klippt mammas hår & lite fyndat

Ja i morse bestämde jag mig för att vi inte kunde ha ännu en lugn hemma dag, absolut inte när det var så soligt och härligt väder. Så klädde på Lo och mig själv i flera lager kläder och sen begav vi oss in till stan. Väl i stan så blev det en lång promenad men med pauser då vi gick in i ett flertal av mina favorit butiker. Hittade en hel del fint man ville köpa men man fick verkligen hejda sig och tänka på ekonomin lite. Dock köpte jag från 1 butik några hängen som jag var ute efter och sen ett par charmiga träklossar med djurmotiv till Lo. Blev även lite fönster shopping. Bestämde mig efter en några timmar ute i kylan för att jag & Lo kunde svänga förbi min frisör och hälsa på. Så det gjorde vi! Dock hade jag inte räknat med att spontan klippa mig och lägga några slingor. Frisören min övertalade mig och sa att det inte alls skulle ta någon längre tid, men där satt jag & Lo i 2 ½ (!) timma och led av tristess.Lo tog det hela okej till en början, satt fascinerat och kollade på sin reflektion i spegeln och på allt blänkande och fint som tex saxen. När jag satt under värme-stolen så höll jag henne låångt ifrån, och när de torkade håret på mig gömde jag Lo under "förklädet" och ammade henne samtidigt som jag höll för ena hennes öra. Man kunde verkligen inte koppla av som man annars brukar kunna hos frisören, nu hade jag fullt upp samtidigt med att skydda Lo från allt som tänkas kunde vara farligt samt att försöka hålla henne nöjd och belåten tills vi var klara. I alla fall sen vandrade vi därifrån när jag var färdig klippt och klar, Lo somnade direkt i barnvagnen och jag svängde då snabbt förbi Wayne's och köpte med mig en Soya latte med kanel. När jag väl kom hem och hade andats ut efter all stess så insåg jag att min frisör inte alls verkat ha fattat vad jag menade med en tjock ljusare slinga på bara ena sidan av håret. Men men, jag försöker gilla det. Blev ju en fräsh håruppdatering i alla fall, kort och skönt (och allt slitet och färgat åkte av!) samt med något upp piffande liksom. Nej nu blir det te och sen säng, är sjukt trött nu, sjukt trött!


Lilla hjärtat i morse

I en utav mina favorit butiker fyndade jag idag dessa ting till Lo..
Charmiga små träklossar med små djurmotiv. Som man tar av
och vrider om så att rätt djur har rätt kroppsdel :)
Ett par hängen, som..
..jag hängt upp Herr Mask i (som svärmor sytt), ovanför
Lo i barnvagnen. Rätt fiffig ide som jag kom på igår kväll!
Lo stirrar helt fascinerat, ska ta och hänga upp den 2a sen

Godnatt gott folk!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar