fredag 26 november 2010

Idag har vi varit på Bvc, julhandlat & lekt

Idag har jag, pappa Jonathan och Lo bland annat varit på Bvc. Vägde och mätte henne som vanligt och till min stora förvåning så väger hon tyvärr inte 5 kilo ännu, men hon går i alla fall upp någorlunda som hon ska. Men ligger fortfarande under vikt kurvan. Vi hade en hel del frågor att ställa jag och pappa Jonathan, bland annat det här att hon har varit rejält kinkig och ledsen de senaste dagarna. Vi pratade också om att hon eventuellt kan ha mjölk allergi, vilket betyder att jag ska prova 2 veckor nu utan mejeri&mjölk produkter för att se om jag/vi märker någon skillnad (hon får röda utslag i hela ansiktet efter varje gång hon ätit, som sedan går bort efter en stund. mysko) liksom. Fick också på begäran att köpa Kalk tabletter på Apoteket till mig då jag i alla fall måste ha i mig det när jag ammar, 900 mg (det vill säga 4 st tabletter) om dagen.

Efter Bvc så åkte jag & Lo upp till V-by och handlade lite julgrejer. Inhandlade julstjärna och amaryllis, adventsjulstake + mossa & grejer till, lykta, röd badrumsmatta, glögg, nötter & daddlar mm. Efter jag hade handlat klart så gick vi förbi Wayne's och jag köpte en soya latte med kanel som jag glatt sörplade i mig på bussen hem igen. Väl hemma så möttes jag av ett ny städat hem, med julstjärna i fönstret och maten på G. Bästa pojkvän!




Innan middagen blev klar så hann jag & lilla Lodjuret leka flyga flygplan för 1a gången! Lo verkade tycka det var kul men mamma hade nog roligast haha! Jag blev så otroligt stolt, det riktigt värme inombords. Tänkt att vi kunde leka flyga flygplan redan nu! Hon höll upp sitt huvud så bra, riktigt stark vår Lo. Så där låg vi på sängen och jag höll henne högt i luften och gjorde brummande läten!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar