måndag 15 november 2010

Godmorgon

Jag vaknade klockan 06:00 i morse, utvilad och pigg. Så jag bestämde mig för att gå upp, väckte också Lo, ammade henne och bytte blöja. Tänkte sedan att hon kanske för en gångs skull ville gå upp innan klockan 8-9, men det ville hon ej utan somnade om på soffan meddans jag gjorde frukost. Så gick in till sovrummet och la tillbaka en sovande Lo i spjälsängen. Efter frukosten gjorde jag disken och tvättade en maskin tvätt som jag redan förberett. Nu sitter jag här med en kopp kaffe i handen och hör på regnet som smattrar mot fönstret. Funderar på att hoppa in i duschen om en stund sen vet jag ej vad jag ska göra innan lilla Lo vaknar. Jag har verkligen så svårt att bara ta det lugnt när hon sover, jag vill alltid städa och fixa då. Måste ta och skärpa mig, behöver lära mig att slappna av mer, ta dagen som den kommer liksom. Fast det är dock lättare sagt än gjort.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar