tisdag 19 oktober 2010

En liten update

Dagen. Vilken grå och trist dag det har varit. Dagen började med att jag stressade till stan, och trots det blev sen till tandläkaren då det var stopfel på pendeltåget. Så 15 minuter sen blev jag och tandläkaren min var inte så munter precis. Min mormor var med mig för att passa Lo undertiden, vilket gick super då Lo sov. Efter att det var klart så var det jag som blev på dåligt humör, med en faktura i handen och med en massa hål vandrade vi i alla fall äntligen därifrån. Ut i regnet och kylan. Vi försökte hitta något mysigt Café att dricka en kopp kaffe på, och gick en bra stund innan vi tillslut slog oss ner på närmaste Wayne's. Satt ett bra tag där inne och njöt av att värma händerna runt kaffe koppen. Efter en trevlig men ångestframkallande fikastund så traskade vi tillslut till pendeltågs stationen och begav oss hemåt. På hemvägen beslutade jag mig dock för att försöka muntra upp mig med att gå in på Öppna Förskolan en stund, men det gick inget vidare då jag var tvungen att väcka Lo som då satte igång att gallskrika. Så hem begav jag mig. När jag kom hem öppnade jag brevet jag fick med mig från tandläkaren, där det stod allt som är fel och allt som ska fixas.

I brevet läste jag detta...

Början till karies/hål 11 st
Inflammerat tandkött
Bakteriebeläggningar
Tandsten

Hål som behöver lagas (rotfyllningar) 3 st

Summa att betala 3500 kr





2 kommentarer:

martina sa...

Aj då. Men det är nog värre än det låter. Det där med början till hål behöver ju inte betyda att det blir hål man måste laga, bara man borstar på ordentligt. Men tre är ju jobbigt nog så jag förstår att det känns tungt.
Hoppas det blir en bättre dag idag!

Mamma Emma sa...

Usch ja det är hemskt. men man får ju skylla sig själv som sagt :(

Skicka en kommentar