måndag 30 augusti 2010

Väntan & längtan efter dig

Oh denna jobbiga väntan! Längtar så mycket nu, trots oron och skräcken inför förlossningen så är längtan enorm! Jag väntar med spänning tills den dagen då vi får möta den lilla personen som legat i min mage och vänt och vridit sig samt sparkat med sina små fötter och händer. Ska bli så häftigt att se vem h*n liknar, mig eller min pojkvän. Kanske har h*n pappas ögon och mammas näsa? Ögonen lär ju vara mörkblåa som jag hade när jag föddes, men kommer nog sedan att övergå till ljusbruna efter några månader. Något som lär vara självklart är mörkt & tjockt hår för det hade vi båda två när vi föddes.

Jag går och öppnar din byrålåda stup i kvarten och tittar på alla små söta kläder som du kommer att bära. Det hela känns så overkligt. Jag skakar lite på din skallra och tänker mig dig leka med den, jag tittar på den obäddade spjälsängen och tänker mig dig sovande. Varje gång jag går in i badrummet och ser skötbordet som där står så blir allt ännu mer verkligare. Allt är nu fixat och står redo för dig, du som ännu inte har kommit..




Jag bara någon dag gammal med min storasyster
Tänka sig att man var så liten en gång i tiden
(4100 gr & 51 cm)

1 kommentarer:

Roya sa...

vad gullig du skriver ♥ snart dags :)

Skicka en kommentar