onsdag 19 maj 2010

En oväntat fin dag

Som sagt, har haft en oväntat fin dag. Hade ju bestämt att jag och en gammal vän som jag inte har sett på ca 2 år skulle ses idag. Det var så uppfriskande att träffa henne, fick mig att undra varför vi inte har haft bättre kontakt. Hon är verkligen en jordnära och trevlig tjej som man blir riktigt glad utav att träffa. Hon gratulerade mig & min pojkvän till att vi snart ska få barn genom att köpa med sig 2 st fina rosor. Otroligt gulligt!

Vi satte oss i alla fall på Wayne's Coffee's uteservering vid St.eriksplan där jag åt en god mozzarella macka och drack islatte. Där blev vi sittandes i några timmar innan vi begav oss hemåt.

Min dag har som sagt varit bra, förutom när jag var påväg hem och klev på pendeltåget vid Karlbergs station. Det var fullproppat på pendeln, folk stod packade på varandra. Man fick nästan klaustrofobi. Det var så pass varmt att efter ca 20 minuter stillastående med stängda dörrar höll jag faktiskt på att svimma, kände verkligen hur det snurrade till. Jag försökte fråga om några kunde flytta sig inåt mot fönsterna där det fanns plats men fick till svar utav några tjejer i 15 års åldern -nej vi vill inte flytta på oss. Tack för det liksom! Så där fick jag stå, inklämd och yr. Ingen verkade bry sig, tills en stund senare då en kvinna snällt frågade om jag ville stå där hon stod i stället, så att jag kunde luta mig och få bättre luft. Sen vid Sundbyberg när folk försökte ta sig på pendeln trots att det var packat med folk, så sa 1 kvinna & hennes dotter till att -en tjej här håller på att svimma så nej ni kan inte komma ombord, det är fullt! Äntligen lite folk som bryr sig. Tack! Usch mådde verkligen dåligt. Aldrig mer ska jag gå in i ett fullpackat pendeltåg igen! När jag dock äntligen kom hem så väntade pojkvännen med en liten överraskning, han hade köpt med sig en Jordgubbs milkshake från Mcdonalds! Så blev en iskall dusch och milkshake, nice! Nu ska jag ta och äta middag, är svinhungrig.

Hoppas ni haft en fin dag!


0 kommentarer:

Skicka en kommentar