onsdag 28 april 2010

Min morgon

Jag och lilla magen begav oss tidigt in till stan och tillbringade först en stund i morgon solen på Mellquist Caffe vid Karlberg. Där åt vi en underbar frukost. Svalkande yoghurt med färska bär, och en frukt smoothie som innehöll ännu mera bär av alla sorter! Vilken sommar känsla! Satt där en bra stund och verkligen njöt av morgonsolen och fina tankar. Sen var man dock tvungen att ta sig till gynekologen, då jag hade en bokad tid. Sen satt man där i ett väntrum och bläddrade igenom diverse modetidningar innan man fick komma in och genom gå mindre trevliga saker. Hon kom i alla fram till att jag hade svamp, men hon visste inte vilken sort det var så hon tog ett prov som hon skulle skicka iväg omgående. Hon lätt lite fundersam när hon tänkte ut hur vi skulle försöka lösa detta problem, och med vilka mediciner. Just nu fanns inget hon kunde skriva ut då hon inte visste vilken svamp jag hade ännu + att jag är gravid och då inte får ta några utav de recept belagda medicinerna som jag tidigare tagit. Just nu fick jag nöja mig med en recept fri "medicin" + kräm i en 6 dagars kur till att börja med. Så ja, det får jag väl nöja mig med än så länge, tills vidare. Hoppas på att jag snart får bukt med svampen, dock vet jag hur svårt jag har haft det tidigare att bekämpa svamp. Får hålla tummarna.

PS: Förresten. Min barnmorska ringde mig från Mvc idag och berättade att jag tyvärr måste gå och göra ett nytt blodprov till Rh-negativ provet. Fråga mig ej varför, men ja som hon sa är jag tvungen att kolla vilken blodgrupp vår bebis har. Jag kan tidigast ta blodprov på Måndag och kommer då att släppa med mig min mormor då jag är fruktansvärt sprut rädd.

Nej nu ska jag väl ordna mig lite middag, kanske 2 makrills mackor? Funkar väl till middag?
Kram!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar