söndag 25 april 2010

Halloj!

Har haft en heldag idag igen! Vaknade tidigt och började att fixa lite här hemma, damsög, tvättade golven och sånt där nödvändigt grejs. Vid 14 tiden kom i alla fall Jonathan & hans föräldrar hem till oss med vår tvättmaskin+torktumlare som vi har köpt av min mamma. De tar just nu upp halva badrummet men det kommer ordna sig när de är installerade, och torktumlaren då kan sättas på tvättmaskinen. Jonathans föräldrar hade med sig "lite" fika från lokala konditoriet, och så fick vi en lila blomma som nu står på balkongbordet. Fikade och hade det trevligt en stund, sedan var de så snälla att vi fick skjuts upp till Vällingby där vi skulle kolla omkring på diverse saker, jag skulle tex kolla på en amnings bh & Vår jacka. Jag hittade ingen Vårjacka, men hittade en perfekt amnings bh som satt helt underbart. Efter att ha virrat omkring i Vällingby en bra stund så satte vi oss ner på Wayne Coffee's uteservering och njöt av solen + lite fika, jag tog en välbehövlig expresso (eller som den dryga mannen i kassan påpekade så säger man ju såklart espresso, inte expresso!) samt en blåbärs smoothie. Vi handlade sedan på Hemköp och tog bussen hem direkt, trötta men på glatt humör. Väl hemma så började jag med middagen, blev vegi filéer med ris, curry sås, paprika i ugnen med fetaost & örter. Kollade på filmen Disturbia medans vi åt, väldigt spännande och bra film men ruskigt läskig faktiskt.

Så ja, nu ska jag försöka att varva ner lite, kanske se på något upplyftande & glatt innan sängdags liksom..

Ps: Började att skriva det här blogginlägget vid 19 tiden men blir nu äntligen färdig skrivet och publicerat efter några pauser hit och dit ;)


0 kommentarer:

Skicka en kommentar