lördag 24 april 2010

Gamla stan & Norrmälarstrand

Vilken Lördag! Vilken dag! Nästan precis hemkommen från stan, efter en lång dag som innefattat Brunch i Gamla Stan, promenad till Norrmälarstrand & fika på en bar vid vattnet där. Dagen började med att jag & Jonathan mötte upp min pappa och Lovisa i Gamla Stan där de bjöd oss på Brunch, på ett ställe som hette "Kryp in" och som hade underbar mat & gudomlig Creme Brulee med blåbärs sorbet till dessert. Vi staplade sedan därifrån mätta och belåtna, och med siktet inställda på en kort promenad som sedan blev till en längre promenad till Norrmälarstrand & paus vid en bar längs vattnet där vi satt och släkte törsten. Jag fick dock nöja mig med Ramlösa då de inte hade något alkoholfritt alternativ förutom läsk & vatten. Trist, de borde ju tjäna på att ha något alkoholfritt vin eller liknande då det verkligen är babyboom och nästan var och varannan kvinna där ute är gravid eller ammar. Well det är väl sånt man får stå ut med när man är havande. I alla fall, har varit en härlig Lördag ute i Vår solen! Vi hade det faktiskt förvånansvärt trevligt. Av pappa fick jag förresten en present idag när vi möttes upp i Gamla Stan, han hade köpt ett fint silver halsband i en butik där i Gamla Stan som han tyckte skulle passa mig. Jag blev lite förvånad, trodde jag missat min födelsedag eller något, men blev ju väldigt glad. Gillar halsbandet skarpt, har inget kort halsband faktiskt så perfekt ju..
Nu ska jag försöka varva ner och njuta av det som är kvar av Lördagen. I morgon ska jag in till stan tidigt på morgonen som planerat. Har tänkt att köpa en bra amning bh, blir nog en dyrare variant då man har forskat lite om de bästa amnings
behåarna som finns. Efter att jag förhoppningsvis har hittat en bra amnings bh så ska jag bege mig hem till min mamma och möta upp Pojkvännen & hans pappa som ska hämta tvättmaskinen+torktumlaren som vi ska köpa av mamma. Äntligen, det ända som sen är kvar med det är ju att få de installerade av någon som har ett certifikat. Perfekt, 1 sak som vi kan kryssa från listan av vad som måste göras/köpas innan bebis kommer!
Här är några foton från vår dag (ha överseende med att första bilden blev väldigt suddig & mörk)..

0 kommentarer:

Skicka en kommentar