måndag 15 mars 2010

Just det , soppan

Igår kväll åt jag middag kl 22.30! Ja väldigt sen middag, var hungrig som en varg! Det hindrade mig dock inte från att påbörja hela sopp processen, ut till affären och handla vad som behövdes vid 20.00 och sen väl hemma var det dags att börja stöka ner hela köket och hacka alla rotfrukter, grönsaker och potatisar. Det tog en evighet, gjorde en riktigt stor kastrull med soppa också som vanligt. Soppan blev i alla fall klar där vid 22.30 och jag kunde äntligen äta middag. Älskling tyckte nog att jag var lite knäpp som bara var tvungen att äta just hemlagad grönsaks/rotfrukts soppa.
Blev i alla fall över 2 stora skålar med soppa, så det är vad som ska ätas nu till frukost..


Nu ska jag ut på balkongen och sola, dock påpälsad med både kofta och halsduk! 10 + har det redan hunnit att bli (kl är dock 11.00 nu, tog en stund att skriva blogg inlägget då jag somnade en stund i soffan haha) . Sa ju det,att det inte skulle bli så dåligt väder som väderkanalen förespådde!

2 kommentarer:

Lalla sa...

Soppan ser ljuvligt gott och nyttig ut. Jag älskar att göra såna soppar, de värmer så fint.

Tovis sa...

Mums, rotfrukter är såå underbart! Blev också grymt sugen på soppa häromdan, det är så underskattat :D

Skicka en kommentar