onsdag 10 februari 2010

Morgonstund har inte guld i mun

Vaknade för en stund sen. Jag gick ut i köket för att plocka in all skitig disk i diskmaskinen och tog upp en vitlökspress som hade en massa pressad vitlöksrester på sig, och verkligen stank av vitlök. Jag spydde rakt i diskhon. Helt plötsligt liksom. Sen dess har jag gått omkring och små hulkat men inget mer har kommit upp som tur e, ska se om jag vågar mig ut i köket igen och göra klart disken eller om någon annan doft får mig att spy igen. Jag har blivit så fruktansvärt känslig för dofter av mat, tar alltid ett djupt andetag innan jag ska bege mig till att öppna kylskåpet tex, eller vägrar att plocka upp matresterna ur diskhon. Har ju läst om att man kan bli extra känslig för lukter men ska det verkligen vara så här jobbigt att ens kunna närma sig viss mat och känna vissa dofter?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar