lördag 20 februari 2010

Gårdagen

I går var verkligen en heldag. Gick hemifrån kl 10.00 och kom hem 22.30. Så i alla fall, igår mötte jag Tova & Elliot då syftet var att jag skulle passa honom en stund då hon skulle på teprovning. Men så blev inte fallet då jag var försenad, tack vare pendeltågstrafiken som återigen krånglande. Så ingen teprovning för Tova, och ingen mysig barnvagnspromenad med Elliot (jag som tom hade lagt upp en liten rutt vart vi skulle promenera) blev det. Istället ville Tova passa på att ta blodprov vid Odenplan, så det gjorde vi istället. En promenad till Odenplan och sen undertiden när hon var och tog blodprovet så gick jag och Elliot till Åhléns en stund för att sedan ta en tur in i bokhandeln och kolla på en bok jag så gärna vill ha. När Tova var klar (eller Tovis som jag igentligen brukar kalla henne) blev det självklart en behövlig fika på Wayne's Coffee där vi hann sitta en bra stund och läsa gravid/mamma tidningar och njuta av en god Latte (tack för en god Latte Tovis!) och allmänt prat undertiden lilla söta Elliot låg och sov i sin vagn vid sidan om oss. Efter vi fikat klart så mötte vi upp Silvia och började promenera hem till Tova, på vägen stannade vi vid ett väldigt litet Café där det köptes kaffe och smoothies, stannade också vid "nyöppnade" Asiat livsmedelsbutiken där tjejerna kollade omkring en stund. Tillslut var vi hemma hos Tova och vi kunde äntligen få lite värme. Silvia gick relativt tidigt därifrån medans jag stannade i några timmar till och drack grönt te och hängde med Tova & Elliot. När klockan blev 16.30 var jag tvungen att röra på mig, då jag skulle hem till Luma i närheten och fika. Hann köpa med mig både nudlar och mini semlor till oss. Väl hemma hos Luma & hennes fästman Kenny så fikade vi och tillbringade återigen kvällen inne i köket! Hade en väldigt fin kväll (Tack Luma & Kenny) hemma hos dem, fick också smaka en väldigt god hemmagjord varmchoklad med grädde som Kenny gjort, det var delicious!


När jag kom hem så var min pojkvän fortfarande vaken så vi åt då sen middag och kollade på nya filmen Where the wild things are. Ingen film jag kommer att rekommendera precis med underhållande och rejält flummig var den i alla fall!

Summa kardemumma, en jätte bra Lördag!

2 kommentarer:

Lalla sa...

Mysigt värre! ;) *puss på ögat*

Mamma Emma sa...

*puss på näsan*

Skicka en kommentar